Sztuka na wyciągnięcie ręki

Monitor Artystyczny
Victor Burgin

Natomiast Victor Burgin z Wielkiej Brytanii w 1978 roku zaprezentował tekstualne i zdjęciowe prace „Dyspossytion”, „Oldcriteria”, „Brakateb performative”, „Contradition” (rys. 6). Forma oraz jakość wykonania zaprezentowanych zdjęć przypominały w swojej stylistyce zdjęcia reklamowe. Towarzyszył im tekst w wersji oryginalnej po angielsku (podczas wystawy został przetłumaczony na język polski). Fotografie zaprezentowane w ekskluzywnej stylistyce, kontrastowały ze słowami przywołującymi zagadnienia poruszone w księdze Koheleta ze Starego Testamentu „O marności”. W ten sposób dotyka on problemu przemijania i ulotności. Dzieło Brytyjskiego artysty podejmowało krytykę konsumpcyjnego stylu życia, która miała swoje odniesienie do rzeczywistości Europy Zachodniej. W realiach Europy Środkowo-Wschodniej tego typu działania były raczej dążeniem artystów do osiągnięcia wymienionego stanu, do możności posiadania owej świadomości i luksusu. Analizując prace pod względem formalnym, były one porównaniem codzienności z egzystencjalnymi rozważaniami. Zaprezentowany został tym samym rodzaj moralitetu, rozważań nad marnością i ulotnością świata, w którym funkcjonujemy. Jedynie świadomość ulotności i zmienności wszystkiego pozwoli osiągnąć pełną satysfakcję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

aktualności
Najnowsze komentarze